Vil du være med på en opplevelse utenom det vanlige? Dette er en opplevelse som passer perfekt til for eksempel utdrikningslag, bedriftsgaver, som pris i en salgskonkurranse eller en annen type event.
Opplev den fantastiske følelsen å få sitte på med en ekte Ferrari. Gavekort til denne mildt sagt fartsfylte aktiviteten kjøper du hos oss. Vi har også gavekort til mer enn 100 andre håndplukkede og helt unike opplevelser.
Å få prøve å være med som passasjer i en bil av merket Ferrari, er en perfekt gave for alle som på en eller annen måte er interessert i biler og motorer. Det er en motorevent som passer perfekt som bedriftsgave. Kjør Ferrari og du har et minne for livet! Dette er en opplevelse som du garantert kommer til å huske med et nostalgisk smil på leppene.
Instruktøren som kjører bilen har spesialutdannelse. Før du setter deg inn i Ferrarien, får du en teoretisk gjennomgang av din instruktør. Deretter er det dags å sette seg inn i den klassisk røde sportsbilen og spenne fast sikkerhetsbeltet.
Du får være med som passasjer på en 20 km lang tur, og har derfor full mulighet til å nyte både farten og det buldrende brølet fra bilmotoren når Ferrarien akselererer fra 0-100 kilometer i timen på mindre enn fire sekunder. Gå ikke glipp av den helt unike muligheten til å stille alle spørsmål du måtte ha om sportsbiler generelt, og Ferrari spesielt, til instruktøren din. Det er nemlig nå du har mulighet til å få greie på alt som er verdt å vite om disse eksklusive bilene.
Dette er virkelig en real drømmeopplevelse som garantert blir et vakkert minne for livet for hver og en som har interesse for kraftfulle sportsbiler. Pass derfor på å ha med deg et kamera så du kan fotografere og filme inne i bilen når dere suser avgårde på spesielt utvalgte veier. Dette gjør du trygt og sikkert siden det er instruktøren som sitter bak rattet og kjører.
Hvem var Enzo Ferrari?
En sta mann med en visjon om fart og skjønnhet, var det denne Enzo Ferrari som er opphavsmannen til de legendariske Ferraribilene? At han var en racerbilkjører kommer kanskje ikke som noen overraskelse, men hvorvidt han var så besatt av bilene at han ikke brydde seg om førernes liv kan selvsagt diskuteres. Etter som årene går og Ferrari fortsetter å være en av de fremste sportsbilene, skapes nye myter om mannen som grunnla bedriften. I dag kan vi ikke med sikkerhet vite nøykaitg hvordan han tenkte og hvorfor han gjorde som han gjorde, men det er klart det er fascinerende å høre historier fra de som var med da det foregikk.
En ung racerentusiast
Enzo Ferrari ble født i den lille byen Modena i Italia. Han var ingen lesehest, og fikk ingen spesiell utdanning. Det som interesserte lille Enzo var racerbiler, og som 10-åring bestemte han seg for å bli racerbilfører. Det kom dog en verdenskrig i veien for planene, og under første verdenskrig mistet Enzo både faren og sin eldre bror. Han var også selv nære ved å dø av influensaen som herjet i 1918. På grunn av sykdommen måtte han reise hjem igjen til Modena, og kanskje reddet dette livet hans da han ikke lenger befant seg i krigssonen.
Fra produksjon av biler til egen bedrift
Det skulle dog drøye lenge innen foretaket Ferrari ble en realitet. Enzo begynte å jobbe for bilfirmaet CMN hvor han gjorde om mindre lastebiler til vanlige biler. Han fikk konkurrere for firmaets racerteam i 1919, men det gikk ikke så veldig bra. I 1920 gikk han over til Alfa Romeo, og med deres biler gikk det litt bedre. I 1923 møtte han Grevinne Baracca som ga ham rettighetene til det steilende hestesymbolet som han ni år senere skulle bruke på sin egen racerbil. Han fortsatte å jobbe for Alfa Romeo frem til 1929, da han etablerte Scuderia Ferrari som et racerteam under Alfa. I 1933 trakk han seg ut av samarbeidet med Alfa Romeo, og Ferrari-laget fikk stå på egne bein. Alfa kom dog inn i bildet igjen i 1937, og Enzo var tvunget til å danse etter deres pipe i flere år på grunn av kontrakten de hadde. I 1947 kunne så endelig Enzo Ferrari etablere sitt eget firma, Ferrari S.p.A. og han kunne begynne å lage bilene med sitt eget navn og med hestelogoen.
En omstridt person
Det var mange Ferrariførere som omkom under race, og mange har påpekt at det var Enzo som drev på videre siden ulykkene ikke var et resultat av feil og problemer med selve bilene. Dette kan selvsagt diskuteres, men det er klart at Enzo Ferrari var en mann med store visjoner og en beinhard vilje til å leve opp til disse. Privatlivet hans var aldri i fokus. Han var gift med Laura Dominica Garello, og sammen fikk de sønnen Alfredo som døde i 1956. Han hadde en sønn til, Piero, med Lina Lardi og han eier i dag 10% av familiebedriften og er med på å drive legenden om Ferrari videre.